sobota, 11 lutego 2017

Subiektywny przegląd wzorów szydełkowych pisanek

Witajcie serdecznie!

Bardzo dziękuję za urodzinowe życzenia i witam nowych obserwatorów.
Candy trwa do końca lutego, więc zapraszam do zabawy!

Szał przygotowań wielkanocnych dekoracji, ozdób i upominków od dawna trwa w internecie, więc ja też nie będę gorsza, a co!

Wielkanocne szaleństwo rozpoczęłam od przetestowania wzorów szydełkowych pisanek, ponieważ bardzo lubię je robić. Jest to jedna z niewielu okazji do wyrobienia końcówek kolorowych kordonków.

Przeciętnie do wykonania jednego jajka potrzebujemy około 25- 30 m nici (w zależności od grubości i gęstości wzoru).
Szydełkowe jajka na zdjęciach prezentuję w towarzystwie zwykłego jajka wielkości M, aby można było złapać skalę.

Jajko nr 1
Wzór wydaje się niepozorny. Tak naprawdę nie byłam sobie w  stanie wyobrazić, jaka będzie pisanka. A tu wielkie pozytywne zaskoczenie. Wzór jest bardzo prosty i elegancki. Jajka wychodzą kształtne bez względu na grubość nitki - różnią się tylko wielkością.





Wzór:

Jajko nr 2
Wzór mnie nie ujął, ale widziałam gotowe prace w internecie i wydawały się interesujące, więc też zrobiłam.W porównaniu do pierwszych jajek, te wychodzą nieco mniejsze. Wzór łatwy, ale gęsty i robi się go trochę dłużej. We wzorze zrobiłam małą modyfikację, aby jajko było bardziej kształtne:
rząd 10 przerobiłam dwa razy.
wzór:

Jajko nr 3
Z tym wzorem wiązałam wielkie nadzieje. Chyba najbardziej ze wszystkich podobał mi się. Jednak po kilku próbach ani razu nie zrobiłam jajka tylko kształtną bombkę. Więc zachowuję wzór z podpisem bombka o średnicy koło 8 cm.



Jajko nr 4
Nie poddawałam się i wypróbowałam kolejny wzór z serduszkiem.  TUTAJ zobaczyłam piękna pisankę i schemat jej wykonania. I... zrobiłam..... szału nie ma... chyba po prostu nie umiem robić serduszkowych jajek, bo nie wyszło tak jak bym chciała. Źle nie jest, ale kształt pozostawia wiele do życzenia. Może wam się uda.


Jajko nr 5
Popularny wzór w sieci, bardzo łatwy, ale wygląd - moim zdaniem - taki sobie. Raczej nie polecam.


Jajko nr 6
Z tym wzorem miałam wielki kłopot, bo bardzo lubię ananasowe motywy, a wzór jest na płaską ozdobę. Poszukałam w internecie i znalazłam filmik instruktażowy, w którym wykorzystano ten wzór. Po 42 minutach instrukcji w języku rosyjskim zobaczyłam, że trzeba zrobić dwie części i połączyć ze sobą łańcuszkiem po jednym oczku. Jajko wychodzi całkiem ładne i kształtne, ale dosyć małe. No i ze względu na łączenia wymaga więcej czasu.


Wzór:

Jajko nr 7
Na koniec - mój tradycyjny wzór - z ubiegłego roku. Wyrabiany rożnymi nićmi zawsze wychodzi.




Jajko nr 8  - które według wzoru i opisu powinno być bombką pokazywałam i opisywałam TUTAJ .

Mam nadzieję, że komuś się przyda mój opis, bo ja osobiście nie lubię tracić czasu lub bardzo się zdziwić z efektów pracy.

pozdrawiam baardzo zimowo

Kasia


8 komentarzy:

  1. Jak miałbym wybierać to nr 1 i 2 fajne są, aczkolwiek jak wiesz technika póki co nie dla mnie. Ale post fajnie napisany , wiedza bardzo przydata.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne wzory pisanek . Na prawdę przetestowałaś ich sporo :):)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie to czarna magia, więc tym bardziej cię podziwiam, że nie tylko odtwarzasz wzory, ale także potrafisz je dostosować do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. najbardziej podoba mi się to pierwsze,dzięki za wzorek

    OdpowiedzUsuń
  5. o super właśnie szukałam wzorów:) Pozdrawiam z Kuźni Upominków i zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie zebrane do kupy:) Ja tam nie lubię robić tych jajek ze względu na usztywnianie, no po prostu mam niechęć do nadmuchiwania balonów. Po tym jak mi bombki nie wyszły, dałam sobie spokój. Twoje jajka pięknie się prezentują, aż chciałoby się je zrobić. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. dzieki za schematy, za kazdym razem chce sobie zrobic jajeczka, ale jakos mi nie po drodze :). teraz majac schemat i widzac rezultat zabiore sie z wieksza checia na wyrob wlasnych jajek :)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Część. Wielkie dzięki za zbiór i świetne opisy!! Bardzo pomocne. Przy bombce możesz spróbować urzyc podwójnych słupków. Ja kiedyś chcąc zrobić bombkę pomyliłam się właśnie w taki sposób i wyszło fajne jajko więc może i tu zadziała ��

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuje za każde słowo...
Pozdrawiam Kasia